Spotlight on.. G&G Bedrijfsstrategie with Samuel Gielsdorf

G&G Bedrijfsstrategie biedt oplossingen om de prestaties van uw bedrijf te verhogen met de beroemde P³=S methode...

  • Wat doet G&G Bedrijfsstrategie? Wat is uw expertise?

G&G Bedrijfsstrategie versterkt (eventueel opnieuw) het bedrijfsvoeringmodel. Waardoor het bestaansrecht wordt bevestigd en het bedrijf toekomstbestendig wordt. Hierdoor ontstaat er een bedrijfsbrede motivatie.          

Onze expertise richt zich op drie hoofdaspecten: functionele organisatie (wie doet wat en hoe wordt er gecommuniceerd?), performance (Rendement, Rentabiliteit en Risicomanagement) en Geïntegreerd Competentiemanagement. De samenhang en de interactie tussen deze drie hoofdaspecten is essentieel. Onze methodologie maakt het mogelijk om, als de directie het wenst, substantiële winsthefbomen te identificeren en in werking te zetten en dit zonder reorganisatie van het personeel.

Wij hebben talloze zeer concrete voorbeelden, zowel in het MKB als in vestigingen van multinationals. Waarbij de winsthefbomen in het algemeen meer dan 10.000€ per FTE op jaarbasis opleveren. Vele winsthefbomen, niet de minst belangrijke, kunnen binnen 48 uur operationeel zijn!

 

  • Wat betekenen de 3P’s? En waarom zijn ze zo belangrijk?

Het is een eenvoudig en doeltreffend basisconcept: P³=S betekent Prestatie x Permanentie x Plezier = Succes! Het belang van deze rode draad vloeit voort uit zijn logische volgorde: als men niet goed presteert, duurt het niet lang voordat dit essentiële gevolgen heeft.   

Aan de andere kant, als het lukt om de P van Prestatie te behalen, dan werpen de inspanningen op lange termijn hun vruchten af. Weet men dit te combineren met de P van Permanentie, dan zal men vrij snel weer een zeker geluk in het werk ervaren, dat wij P van Plezier hebben genoemd.

Let op, er is een onderscheid tussen « Zich goed voelen» (comfort en veiligheidsvoorzieningen) en «Geluk» (Zingeving van het Werk)!

Dit is de manier waarop een bedrijf weer aansluiting zal vinden bij een duurzame S van Succes. Des te meer nog in een VUCA business-ecosysteem, waarin Agility en Collective Intelligence deel uitmaken van de kern van de «Value Proposition».

 

  • Wat is de relatie tussen geluk in het werk en rentabiliteit?

Rentabiliteit is meestal de vrucht van Geluk in het Werk. Zei Gandhi niet «Geluk komt voort uit het Werk dat men doet en het Trots zijn op dat Werk»?

Paradoxaal genoeg stuurt het merendeel van de bedrijven op doelstellingen in termen van resultaten (‘deliverables’) en legt deze op. Terwijl die resultaten in wezen niets anders zijn, en kunnen zijn, dan de vruchten van het Werk dat wordt uitgevoerd en dus van de ingezette middelen. Het is juist het misverstand hieromtrent, die rechtstreeks leidt tot problemen op het menselijk vlak zoals burnout, ziekmelding, personeelsverloop etc. Ook milieuproblemen in brede zin zoals vervuiling, onzekerheid ten aanzien van grondstof bronnen, uitsterven van soorten etc.

Kijk wat er om u heen gebeurt, wanneer er sprake is van een resultaatsverplichting ten opzichte van een inspanningsverplichting. In een bedrijf vertaalt zich dat dagelijks in het verschil tussen «ik moet» en «ik wil». Dat is wat het verschil maakt m.b.t. rentabiliteit. De rentabiliteit wordt Permanent en draagt daardoor bij aan het bestaansrecht van het bedrijf.

 

  • 3 adviezen voor het hebben van gelukkige en gemotiveerde medewerkers?

3 uitermate praktische:

1/ in zee gaan met mensen die verschillende ideeën hebben, maar elkaar in gelijke mate respecteren;

2/ dagelijks de individuele werkbelasting in de gaten houden;

3/ daadwerkelijk iedere 3 maanden «de pols opnemen» (methode G&G)

 

  • Hoe is uw relatie met de Franse Kamer van Koophandel in Nederland (Chambre de Commerce et d’Industrie, CCI France Pays-Bas) ? 

Onze relatie met de CCI is meer dan voortreffelijk!

De contactpersonen zijn niet alleen zeer effectief en beschikbaar, maar de menselijke relatie staat centraal, in alles wat ze ondernemen en dat helpt ons enorm.

De CCI is een krachtig promotiekanaal, het personeel heeft altijd een luisterend oor en staat open voor de ontwikkeling van nieuwe projecten.

 

  •  Wie zijn de oprichters van G&G Bedrijfsstrategie? 

Samuel GIELSDORF (53 jaar) is een verenigende leider met een passie voor bedrijfsbeheer en in het bijzonder voor de ontwikkeling van duurzame prestaties op basis van respect voor het bedrijf en voor de mensen, en voor dagelijkse motivatie.

Gedurende meer dan 20 jaar heeft hij zijn management expertise ingezet in de meest uiteenlopende sectoren: landbouw, chemie, cultuur & strips, cosmetica, bakkerij-banket, mosterdproductie, metaalproductie, automobiel, ETA/ESAT, sociale huisvesting, verzekeringen, mode, enz.

In de loop der jaren heeft hij geleidelijk een zeer pragmatisch idee van "Performance" ontwikkeld en tegelijkertijd een reeks "Profit Levers" opgebouwd (doorgaans > 10.000€/FTE/jaar) en een HR "toolbox" die hij met u deelt via zijn opleidingen, conferenties en occasionele coaching (IM en consultancy).

Barend GOLVERDINGEN (60) kan bogen op meer dan 30 jaar ervaring in de industrie. Een rijke ervaring, verkregen en ontwikkeld in uiteenlopende functies, met een hoog verantwoordelijkheidsniveau zoals productie, after-sales en verkoop manager.

Vooral dankzij zijn opleiding als scheepswerktuigkundige, heeft hij zich een uitermate praktische technische werkwijze eigen kunnen maken. Door o.a. marketingstudies, stellen hem in staat om een breed spectrum aan tools in te kunnen zetten. Dit maakt hem in de technische branche een gesprekspartner bij uitstek.

Hij geeft sinds meer dan 20 jaar leiding aan een in meet- en regeltechniek gespecialiseerd bedrijf, actief in Nederland en België. Dynamiek, creativiteit, oplossend vermogen, en het aanreiken van oplossingen “out of the box” vormen het handelsmerk van Barend.

 

  • Wilt u meer weten over de : P³=S?

Wie meer wil weten over zijn managementtechnieken en zijn P3-regel om succes te boeken, kan het boek "Management Passion" van Samuel Gielsdorf lezen. Hij deelt zijn ervaringen en technieken van bedrijfsvoering met u.


LinkedIn - Samuel Gielsdorf 

G&G BEDRIJFSSTRATEGIE

Share this page Share on TwitterShare on Linkedin
Close

Kent u onze LinkedIn pagina?

Volg ons

Close

Kent u onze LinkedIn pagina?

Volg ons