Terugblik op evenement

40 Year Anniversary

Op 15 mei 2019 heeft de Franse Kamer haar 40 jaar bestaan gevierd in de Résidence van de Franse Ambassadeur in Den Haag.

Op 1 mei 1979, in de tijd dat "Born to be Alive" en "I was made for loving you" onvermoeibaar via de ether werden uitgezonden, richtte een groep bankiers de Franse Kamer van Koophandel in Nederland op. 40 jaar later blijft de belangrijkste missie van de Kamer nog altijd onveranderd, namelijk: het bevorderen van de handelsbetrekkingen tussen Frankrijk en Nederland.

Zoals ambassadeur Philippe Lalliot ons eraan herinnerde, blijft de sterke band tussen onze twee landen groeien. De afgelopen tien jaar is de handel tussen Frankrijk en Nederland met een derde toegenomen, van 31 miljard euro naar 43 miljard euro

Ter gelegenheid van deze 40ste jubileumavond kwamen ruim 230 leden en gasten bijeen in de prachtige Résidence de France.

Onder leiding van ceremoniemeester Nicolas du Manoir, konden de gasten genieten van vele sleutelmomenten, en zo ook de rijke geschiedenis van de Kamer herbeleven. Yann Toutant, huidige president van de Franse Kamer, benadrukte dat dit prachtige avontuur, zonder de voormalige presidenten en directeuren, niet mogelijk zou zijn geweest. Dankzij de vooruitgang die sinds haar oprichting is geboekt, telt de Kamer vandaag de dag meer dan 200 aangesloten bedrijven en biedt daarnaast een twintigtal evenementen per jaar.

Tevens bood deze zonnige avond de gelegenheid om Patricia Schneiders-Delvaulx, directeur van de Kamer van 2006 tot 2018, te eren. Met een daverend applaus werd zij door de aanwezigen bedankt voor haar inzet en betrokkenheid gedurende haar 12 jaar aan het hoofd van de CCI.

Deze bijzondere avond stond eveneens in het teken van de uitreiking van de Trophées du Commerce,  waarbij vier bedrijven werden beloond. 

De Trophées du Commerce zijn in 2012 opgericht om bedrijven te belonen die hun dynamiek in de Frans-Nederlandse handelsrelaties tonen. Voor deze speciale editie kwamen uitsluitend winnaars van voorgaande jaren in aanmerking voor een Trofee.

Danone Nutricia Research, winnaar van de France - Netherlands Business Development Award, nam het op tegen Socomec,Sia Partners en Red Piminento. De prijs werd uitgereikt door Olivier van Parys, algemeen directeur van Total Nederland.

Holland Bikes won de Business Development Netherlands - France Award van Alewijnse en HEMA. Deze trofee werd gesponsord doorTomTom.

In de categorie Tech, heeft de jury heeft ervoor gekozen om SendCloud te eren. Yann Toutant, CEO Econocom Nederland, kreeg de eer om deze prijs uit te mogen reiken aan dit dynamische team! De anderen genomineerden waren SideTrade, Hardis Group en Cleeng.

De MVO-prijs gegeven door Céline Levointurier, General Manager België & Nederland van Nutricia Nederland, ging naar We Drive Solarvoor de samenwerking met de stad Utrecht en Renault. Zij streden tegen Total  en Connexxion.

Graag willen wij al onze sponsoren bedanken zonder wie de avond niet zo compleet zou zijn geweest.

Met dank aan :

Tot slot, willen wij uiteraard iedereen bedanken voor hun aanwezigheid. Wij zijn ontroerd om uw steun en loyaliteit te zien. Deze avond was voor u, en wij hopen dat u er net zo van heeft mogen genieten als wij.

 

 

Share this page Share on TwitterShare on Linkedin