Nieuw van Majencia – Happiness Design ‘Well Being As A Service’

Actualiteiten  | 

Majencia, de grote Franse producent van kantoormeubilair, en hoog in de top 100 kantoormeubelfabrikanten in Europa, heeft een compleet nieuw concept geïntroduceerd. Onder de titel “Happiness Design” levert het bedrijf ‘well being as a service’. Deze nieuwe service heeft in Atos haar eerste klant, waarbij diverse vestigingen van Atos buiten Parijs door Majencia worden ingericht. De opdracht voor meerdere locaties tegelijkertijd is een teken dat Atos veel vertrouwen heeft in de (innovatieve) capaciteiten van de kantoorinrichter.

Betalen voor gebruik en tevredenheid

De nieuwe service van Majencia is gestoeld op een model waarbij de klant betaalt voor het gebruik van het meubilair en waarin de tevredenheid wordt gemeten bij de werknemers van de klant. Hiermee worden de werknemers actief betrokken bij de inrichting van hun werkomgeving via ‘performance indicators’ die gebruikt worden om te bepalen of de doelen die zijn gesteld ook daadwerkelijk worden gerealiseerd.

De nieuwe ontwikkeling past volgens Majencia goed in de strategische visie van het bedrijf. Men wil met innovatieve producten (men heeft het zelf over ‘disruptive innovation‘ ) in een snel veranderende markt een veelvoud aan kant-en-klare oplossingen met een hoge toegevoegde waarde bieden aan eindgebruikers.

De nieuwe service van Majencia heeft onder andere als gevolg dat de onderneming in staat is om langetermijn relaties op te bouwen met de werknemers bij de klant ter verbetering van hun fysieke, mentale en sociale gezondheid. Uiteindelijk is het doel om de eindgebruikers maatwerk ondersteuning te bieden waarmee een productieve en aangename werkomgeving gerealiseerd kan worden. Een werkomgeving die ruimte biedt voor discussie en bijdraagt aan een meer creativiteit en vindingrijkheid.

Een innovatief bussinessmodel

Majencia claimt de eerste te zijn onze branche die tevredenheid en meetbaar resultaat garandeert bij alle inrichtingsconcepten die zij levert. Om dit te bereiken heeft de onderneming volgens eigen zeggen een innovatieve en uitgebreide service ontwikkeld rondom het gebruik van de werkplekken, waarbij ze zich langdurig inzet voor het welzijn van de gebruikers:

  • De eindgebruiker staat centraal in de aanpak. Gebruikerstevredenheid wordt regelmatig onderzocht gedurende de contractperiode en wordt meegenomen in nieuwe designs
  • De prijsstelling en contractverplichtingen worden niet alleen bepaald door de kwaliteit van het geleverde meubilair, maar ook door het bereiken en vasthouden van een vooraf bepaald serviceniveau dat gericht is op het verbeteren van het welzijn van de gebruiker.
  • Naast de levering van het meubilair voorziet Majencia ook in ondersteuning bij verandermanagement en advies op het gebied van de inrichting cq. verandering van de inrichting. De gebruikerstevredenheid wordt gemeten en als basis gebruikt voor het implementeren van maatregelen om de tevredenheid te verbeteren indien deze onder een vooraf vastgesteld minimum komt.
  • De maandelijkse vergoeding wordt berekend per gebruiker (werkplek) en blijft gelijk gedurende de gehele contractperiode.

Atos & Majencia – Een strategisch partnership

Majencia heeft de opdracht van Atos gekregen om haar regionale locaties te renoveren. Het contract is het eerste contract dat door Majencia op basis van ‘Hapiness Design’ is gesloten en omvat het inrichten van de regionale locaties op basis van het ‘Smart Campus’ model met flexbureaus en activiteitgerelateerde werkplekken.

Het uitrollen van dit innovatieve inrichtingsmodel vraagt om uitstekende samenwerking tussen de beide partijen, onder andere bij het opstellen van de nieuwe contractvorm op zodanige wijze dat beide partners hun doelen kunnen bereiken.

Atos koos voor Majencia vanwege de oplossingen die zij bood voor 2 voorwaarden die Aros stelde:

  • Stel een model voor waarin geen investering vooraf meer vereist is maar een jaarlijkse kostenpost gedurende de periode dat de kantoren van Atos gebruikt worden (6,9 of zelfs 12 jaar)
  • Stel een model voor waarin geen goederen meer geleverd worden maar producten ter beschikking worden gesteld met een prestatieverplichting waarbij continue verandering en verbetering wordt nagestreefd.

Upcoming events

Onze patronageleden

    • ABELN
    • ACCOR
    • AIR FRANCE - KLM
    • AIR LIQUIDE
    • ALD AUTOMOTIVE
    • BNP PARIBAS
    • BRASSERIE FLO AMSTERDAM
    • CARREFOUR
    • CITROËN NEDERLAND
    • CLUB MED
    • CM - CIC LEASING
    • DAMEN SHIPYARDS
    • DANONE
    • DE L'EUROPE
    • DELIFRANCE NEDERLAND
    • ECONOCOM
    • EUROMASTER
    • HEFFELS-SPIEGELER ADVOCATEN
    • HEINEKEN
    • ISOBEL
    • L'Oréal
    • LOYENS LOEFF
    • MAZARS
    • MICHELIN
    • NUTRICIA
    • PEUGOT
    • PUBLICIS
    • RAVO FAYAT GROUP
    • REGINA COELI
    • RENAULT
    • SOCIETE GENERALE
    • THALYS
    • THE GRAND
    • TOMTOM
    • TOTAL
    • UNILEVER
    • VAN DER STEENHOVEN
    • VAN DIEPEN
    • VAN DOORNE
    • VEOLIA

Contact

Hogehilweg 16
1101 CD  Amsterdam
T: 020 562 82 00
F: 020 562 82 22
M: cfci@cfci.nl

© 2017 CCI FRANCE PAYS-BAS